Einde Historische Kring Driemond

Op 7 april 2022 is in de Algemene Ledenvergadering het besluit gevallen de Historische Kring op te heffen wegens het ontbreken van nieuwe bestuursleden en is er na 15 jaar een einde gekomen aan de Historische Kring Driemond.

Onze leden is gevraagd om over te stappen naar de Historische Kring Weesp (HKW) en Beppie Lucassen zal zitting nemen in het bestuur van HKW zodat de aandacht voor de geschiedenis van Driemond/Weesperkarspel geborgd is.

De website van de Historische Kring Driemond met de beeldbank blijft bestaan: www.historischekringdriemond.nl en ook blijft Tjark Keijzer voorlopig zijn historische stukjes in de dorpskrant schrijven. De historische bibliotheek in de MatchZo blijft ook (deze boeken mag u niet meenemen).

Als blijvende herinnering voor Driemond is er een “Vroeger en Nu-wandeling” opgezet in het dorp met verwijzingen naar de website. Op 10 september 2022 is deze wandeling feestelijk geopend (zie linksonder op deze pagina voor de link naar de wandeling).

Kijk voor de website van de Historische Kring Weesp op: https://hkweesp.nl

Dank voor iedereen die ons de afgelopen 15 jaar heeft voorzien van verhalen, foto’s, spullen etc.

Leny Schuitemaker

"Ter leeringh ende vermaeck"

Historische tijden zijn aangebroken. Door de lock-down zijn we allen aan huis gebonden. In een poging u wat te verstrooien tijdens deze lastige periode brengt de Historische Kring Driemond een winterbericht uit.

Klik hier om het te te lezen.

NIEUWSBRIEF nr. 13 November 2020

Nieuw boekje

Zoals u ziet is er weer een nieuw groen boekje uitgekomen van de Historische Kring Driemond:

Deel 10: “Driemonders en hun godsdienst – hoe kerkte men in Weesperkarspel?”

Voor u als lid is het boekje natuurlijk gratis.

U kunt extra exemplaren kopen voor € 5,- per stuk: een origineel cadeautje voor de feestdagen. Ook is ons 2e fotoboek nog voordelig te koop voor € 10,- (alleen contante betaling)

We hopen dat we binnenkort (na 19 november) op maandagochtend weer van 10 tot 12 open huis kunnen houden, dan kunt u daar onze boekjes komen halen. Hou het nieuws in de gaten: als de buurthuizen weer helemaal open mogen zijn wij ook weer present op onze nieuwe locatie: de bestuurskamer van de MatchZo.

Wilt u een van de vorige boekjes kopen (zie bijlage) geef ons dan even een seintje: dan halen wij het uit het magazijn. Zijn er problemen  stuur dan een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel onze secretaris Tom Witkamp 0294 411141

ALV

Zoals wij u al eerder lieten weten is de Algemene Ledenvergadering in april en ook in oktober  niet doorgegaan. Alle stukken staan op onze website en wij hebben u gevraagd om vragen en opmerkingen aan ons door te geven. Aangezien niemand van u gereageerd heeft gaan wij er van uit dat de leden akkoord zijn. Door de Coronacrisis is alles anders. Hopelijk is in 2021 alles weer zoals het hoort en kunnen wij in april 2021 een gewone ALV organiseren.

Dringend gezocht:

Een webmaster. Dick van Gaalen heeft jarenlang onze website beheerd op een uitstekende manier. Nu Dick langzamerhand vaker in Friesland is dan in Driemond heeft hij aangegeven dat hij zijn werk graag wil overdragen aan iemand anders. Kost u ongeveer 2 uur in de maand.

Een secretaris voor onze Historische Kring. Tom Witkamp is dit jaar voor het laatst: zijn termijn van 3x3 jaar is in 2021 voorbij. Eigenlijk wilde Tom dit jaar al stoppen maar door alle Coronaperikelen heeft hij gelukkig besloten nog even aan te blijven tot april 2021.

Verkooppunten gezocht

Jarenlang heeft de firma Bleijenberg onze boekjes verkocht, nu de winkel gesloten is zijn we op zoek naar nieuwe plekken waar onze boekjes verkocht kunnen worden. Heeft u een idee? We horen het graag.

Met vriendelijke groet,

Beppie Lucassen, penningmeester

Leny Schuitemaker, voorzitter

Tom Witkamp, secretaris,

Secretariaat Leghornstraat 9, 1109BW Driemond, www.historischekringdriemond.nl

Maak uw collectie compleet

Fotoboek deel 1, € 15, uitverkocht

Fotoboek deel 2, € 15  nu  € 10

1 (herdr)Weesperkarspel, hoe is het begonnen?, € 4,50, uitverkocht

2 (herdr) Vervoer en rustpunt, € 4,50

3 Molens in Weesperkarspel, € 3,50

4 Herinneringen aan Weesperkarspel (J.Salomons), € 5,-

5 Buitenplaatsen, € 3,50

6 Middenstand in Weesperkarspel-Levensmiddelen, € 4,-

7 Verenigingen in Driemond (1) vroeger en nu, € 4,-

8 Wonen in Driemond, € 5,-

9 Pompstation Weesperkarspel, € 5,-

10 Godsdienst in Weesperkarspel/Driemond, € 5,-

Het Bestuur heeft besloten dat de Algemene Leden Vergadering van 1 oktober NIET door gaat, vanwege Corona-perikelen.

In verband met het heersende coronavirus gaan alle bijeenkomsten van de Historische Kring Driemond, inclusief de algemene ledenvergadering van 2 april as, niet door.